René Rappange
Deelnemer

Ik heb het iets anders gedaan. Ik stuurde mensen een mail, een appje of vroeg het persoonlijk.

“Ondanks alles wat je meegemaakt hebt, heb ik je geen dag zonder lach gezien. Daar heb ik veel bewondering voor”. Dat was misschien wel het mooiste wat ik terug kreeg.

Mijn top 5 van wat mensen mij terug gaven:
Verbindend.
Doorzetter.
Betrouwbaar.
Betrokken.
Inspirator.

Kan dat tijdens PTSS? Ja, ik kan lachen om mijn eigen fouten. Ja, ik kan lachen om hilarische momenten. “Je bent een vakman met een professionele houding” en “Je bent een voorbeeld voor anderen”, gaven enkele mensen terug. Kennelijk halen mensen inspiratie uit mijn verhalen over ‘mijn PTSS’, vinden collega’s dat ik mijn werk uitstekend doe en vinden mensen mij makkelijk in de omgang.

Allemaal mooie complimenten die mijn zelfbeeld langzaam opkrikken. Ik moet zelf nog wel wennen aan alle complimenten. Hoewel ik mezelf er wel in herken, vind ik zelf dat ik te veel de hemel wordt in geprezen. Het verbaasd mij dat verschillende mensen met dezelfde kwaliteiten, talenten en toegevoegde waarde komen. Het is mooi dat mensen mij zo zien. “Bescheidenheid siert de mens”, is wel van toepassing op mij. Ik schreeuw niet van de daken hoe goed ik wel niet ben, ik doe gewoon mijn ding, daar waar ik goed in ben, zowel in mijn werk als privé. Daar voel ik mij goed en prettig bij.