Bianca DekkerBianca Dekker
Moderator

Mijn #1 Rol = LEIDER

Dit betekent zowel een leider voor mezelf als voor anderen.
Ik neem ZELF de leiding over mijn eigen leven.
Wat voor mij inhoudt dat ik zelf 100% Verantwoording neem voor de dingen die ik doe, zeg en beleef.
Dit heeft mij heel veel gebracht.

Leider voor anderen bedoel ik mee: ik leid door zelf het voorbeeld te geven en te leven.
‘Practice what I preach” zeg maar.
Leiderschap heeft voor mij niks met dominantie te maken, maar meer met: zeggen wat je denkt en doen wat je zegt.
Het is sterk verbonden met een aantal Waarden.

Mijn #1 Regel = ZELF ZORG

Ik heb dit echt op het laatste moment aangepast. Want ik kwam er achter dat ik maar bezig was met anderen en de wereld.
Ik ben een heuse “wereldverbeteraar” ontdekte ik.
Maar ik vergat mezelf.
En dus heb ik de regels aan moeten passen en deze ook uiteindelijk helemaal op #1 gezet.

Want dit is waarom ik stagneer. Waarom de dingen niet gaan zoals ik hoop, wens, verwacht.
Dat geeft frustratie en irritatie.
Ik vergat mezelf…
Word IK hier beter van?
Groei IK hier van?
Staat het in lijn met MIJN waarden, passies, rollen, regels etc.
Word IK hier blij van?

Het klinkt zo simpel en gek, maar ik voel direct het verschil. DIT was de angel van een groot probleem waar ik mijn vinger maar niet achter kon krijgen.

Het was fijn om zo mijn regels en rollen te ontdekken.
Want dit doet me beseffen dat anderen weer hun eigen rollen en regels hebben.
Ik hoef hier verder niks mee, alleen maar mijn eigen rollen en regels te bewaken en beschermen.
Als een ander anders doet of denkt dan ik, dan zegt dat niks over mij. Maar over de regels die dat persoon hanteert voor zichzelf.
Ik hoef niemand te veranderen, maar ik hoef er ook niet mee te leven.
Dat is een keuze.
En zonder conflict of een ander overtuigen dat MIJN regels beter zijn dan die van de ander….kan ik in liefde veel meer voor mezelf kiezen.

Dit klinkt misschien zweverig, maar dit is zeer recent gebeurt.
Toen ik ineens dit besefte, voelde ik de boosheid zo wegzakken en kracht IN mezelf omhoog komen en vanuit Liefde voor mezelf kiezen en de ander in de waarde laten.
Super helend!