Back
René Rappange
Deelnemer

Ik ben:

Trots
Moedig
Ervaringdeskundige
Doorzetter
Authentiek

Ik sta voor:

Eerlijkheid
Vrijheid
Verbinding
Respect
Persoonlijke ontwikkeling

Hoe dat voelt? Ik ben een fantastische kerel!

Statement en afspraak met mezelf is dat ik lekker en vrij door het leven wil gaan. Ik heb de daad al bij het woord gevoegd en volgend jaar ga ik één dag per week minder werken. Ik vind dat ik dat ook wel verdient heb nu ik al 30 jaar in de onregelmatige diensten werk.

Ik kan problemen van anderen niet oplossen, dat moeten ze zelf doen, als ervaringsdeskundige kan ik ze wel tips of adviezen geven. Ik spreek met mezelf af dat ik dat blijf doen.

Misschien nog wel minder op Social Media. Tot 5 jaar geleden had ik niet eens Social Media. Nu alleen LinkedIn. Ik heb me er nooit echt veel mee bezig gehouden en wil er ook niet veel tijd aan besteden. Mensen die echt iets te vertellen hebben sneeuwen onder de nietszeggende flauwekul of de waan van de dag. Daardoor neem ik Social Media niet echt serieus. Het is mij te oppervlakkig en onpersoonlijk.

Mij minder druk of zorgen maken over zaken waarop ik geen invloed heb. Ik wil mezelf niet meer negatief laten beïnvloeden. Kort gezegd: ik wil een simpel leven wat voor mij inhoudt vooral leuke en nuttige dingen te doen. Nog een betere balans vinden tussen werk, privé en ontspanning. Minder materialistische dingen, zijn alleen maar een sta in de weg, vaak overbodig. Minimaliseren heet dat met een modern woord. Voor mij is het gewoon het wegdoen of weggegeven van spullen waarmee je toch niets doet. Deze onnodige dingen opruimen geeft ruimte en rust heb ik ervaren. Ik ben daarmee al aardig op weg.

Positiviteit wint het altijd van negativiteit is mijn nieuwe motto.

Zoals ik nu door het leven ga en in het leven sta. Met hier en daar wat fine-tuning.