René Rappange
Deelnemer

Ik ben zelf mijn grootste obstakel. Altijd vroeg ik me wel af of ik het wel moest doen en hoe ik dat dan zou moeten doen.

Ik ben er achter gekomen dat als ik iets wil doen ik dat gewoon moet gaan doen. De manier waarop maakt eigenlijk niet uit. Gaandeweg krijgt het vanzelf vorm.

Ik heb mijn verhaal op papier gezet. Ik ben er gewoon mee begonnen en de stukjes vielen vanzelf op zijn plek. Heel gek, maar als vanzelf schreef ik een mooi, indringend verhaal. Op de vraag of ik mijn verhaal in een boek wilde laten opnemen heb ik niet lang over getwijfeld, dat was een wens die opeens realiteit werd, de keus om mijn verhaal in een boek op te nemen was daarom niet moeilijk.

Als ik iets graag wil begin ik er gewoon aan. De rest volgt vanzelf. Niet nadenken over het hoe en wat, omdat dat alleen maar twijfels of onzekerheid geeft. In het diepe springen, het laten gebeuren en ermee bezig zijn geeft vanzelf richting en mooie resultaten.

Voor mij werkt dat ook voor andere dingen. Voor werk en privé. Als je iets vanuit je hart doet, met toewijding en passie dan is het altijd goed. Soms lijkt het rommelig te gaan, dat is meer een gevoel, het krijgt vanzelf vaste vorm is mijn ervaring.